czwartek, 8 lutego 2018

Poduszki z monogramami

Zaczynam pokazywać prace, wykonane w poprzednich latach i omawiane na blogach, które już skasowałam. Doszłam do wniosku, że skoro mam blog, dotyczący moich zmagań z igłą i nitkami, to należy pokazać wszystko, co dotychczas zrobiłam.
Na początek  hafty z monogramami. Zdarzyło mi się sprezentować kilka poduszek, na których wyhaftowałam inicjały osób obdarowanych.
Poduszka dla mojej koleżanki Danusi.
 Haft w stylu vintage, ozdobiony dodatkowo koralikami.
Następna poduszka uszyta była dla Młodej. Ta z kolei to taka bardziej sielska -anielska.
 Haft tworzy cały przód poduszki, dlatego nie ma żadnych "ramek" z innego materiału.
Tworzyłam go etapami. Najpierw wyhaftowałam monogram, ale był taki "samotny", dlatego dohaftowałam gałązki z ptaszkami z prawej strony. To z kolei spowodowało zachwianie proporcji, bo lewa strona była pusta, a prawa przepełniona. No to powstały ważki. Miał być haft "poważny", a wyszedł kolorowy i wesoły.
 Kolejną poduszkę z monogramem wyhaftowałam dla synowej. Doskonały vintage, zwłaszcza, że haft jest wkomponowany w materiał w słodkie różyczki oraz obszyty ramką z koronki.
Mój syn interesuje się kulturą celtycką. Nie znalazłam wzoru monogramu jego imienia w tym stylu, ale znalazłam inicjał imienia zdrobniałego. W taki sposób tak powstała "męska" poducha z monogramem w stylu celtyckim.
Wzór trochę uprościłam- nie sposób wyhaftować malutkich drobiazgów we wzorach celtyckich, którymi te są naszpikowane. Może tylko krzyżyk dałby im radę.
Jak już jestem przy tego rodzaju wzorach, to pokażę jeszcze jedną poduchę, wyhaftowaną w tym stylu.
 Ryby- kompletnie nie moja bajka, wolę ptaki. Te wybrałam ze względu na stosunkowo prosty wzór.
Haft wkomponowany w obramowanie z innych materiałów. Bardzo trudno było mi dobrać te "ramki",  na szczęście uzbierało mi się sporo różnorodnych materiałów i jakoś poleciało.

Początkowo fotografowałam same poszewki na poduszki. Z czasem zaczęłam fotografować poduchy ubrane w wyhaftowane poszewki. Nie wiem, który sposób przedstawiania haftów jest lepszy. Nie wypracowałam sobie również tła fotografii. Jakaś podpowiedź?











9 komentarzy:

  1. Przepiękne hafty! Mnie się najbardziej podoba ten na całej powierzchni, z ważkami. Faktycznie lepiej prezentować poszewki na poduszkach, a co do tła, to najważniejsze, żeby było jednolite - jeśli tłem jest sofa, to przykryj ją jednokolorową narzutą, żeby wzory nie konkurowały z Twoimi haftami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki.Te hafty zrobiłam chyba dwa lata temu i wcześniej. Nie mam wprawy w fotografowaniu robótek. Lepiej idzie mi z innymi zdjęciami. próbowałam różne tła. Oczywiście, najlepsze jest jednolite, ale chyba raczej chodzi o światło. Tego mam w domu mało,a lampa błyskowa nie daje dobrego efektu. Widziałam hafty fotografowane w plenerze. Spróbuję na wiosnę.

      Usuń
  2. Może jednolite tła, by wszystkie wzory były pięknie widoczne. No choć i tak są. Jestem zakochana w Twoich poszewkach. Na bank jeszcze takich nie widziałam. Oryginalne, niesamowicie wykonane, perfekcyjnie dobrane wzoru i kolory. No genialne są. Chciałam wybrać ulubioną, ale nie potrafię. Patrze, na nie i normalnie chce mi się w nie wtulić!!!<3 Najpiękniejsze poszewki jakie widziałam!!! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i zarumieniłam się:):)Wiesz, jak to jest z buntowniczą duszą- nie może być gładko i tak samo. Tak to maszyna potrafi:)Poszukuję, próbuję i często wściekam się, bo efekt jest jednak inny od moich zamierzeń.
      Są inne poduchy, które, według mnie, są dużo ciekawsze. Choćby te na bocznym pasku.

      Usuń
  3. Są fantastyczne! :) I jakie wspaniałe prezenty, prawdziwe skarby :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że zajrzałaś. Byłam na Twoim blogu- ptaszki cudne. Kubek w ptaszki uroczy:)

      Usuń
  4. Klik dobry:)
    Proszę - przekaż 1% podatku ciężko choremu dziecku w mojej rodzinie.
    Z góry dziękujemy!

    http://dzieciom.pl/podopieczni/29257

    W formularzu PIT proszę wpisać numer: KRS 0000037904 i w rubryce „Informacje uzupełniające - cel szczegółowy 1%” podać: 29257 Kowalik Patrycjusz.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.