środa, 1 stycznia 2020

Pisklę


Postanowiłam spróbować wyhaftować wzór, narysowany ołówkiem. Nie plamy, a kreska tym razem w nim dominuje. Przyznam, że niektóre miejsca były trudne do wyhaftowania. Szczególnie te, gdzie trzeba było odwzorować delikatną, pojedynczą kreskę. Zależało mi, by oddać bezradność pisklaka, ten strach i bezbronność. Wyraża to, przede wszystkim,  sylwetka  malucha-  przykurczenie, wysunięcie nóżki, podniesiony łepek.
Trudnym miejscem do wyhaftowania był dziób i taki zakrętas pod okiem, który jest charakterystyczny dla piskląt. To jest ten żółty kolor u młodych ptaków, który potem zanika.
Haftowałam czarną muliną DMC na szarym lnie. Haft jest mały, ma 6x7 centymetrów.


Wzór- rysunek Norbertine von Bresselem- Roth, austriackiej malarki i graficzki. Swoje dzieła tworzyła w latach 1911- 1978. Jej dzieła były wystawiane na wielu światowych wystawach i w wielu galeriach. W Austrii ogłoszona została jedną z najsławniejszych malarek zwierząt XX wieku.
https://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.artnet.com/artists/norbertine-bresslern-roth/&prev=search

 https://pl.pinterest.com/pin/332492384990435591/
Natura


8 komentarzy:

  1. Dzien dobry :)
    Trudny obiekt wybralas, najpierw pomyslalam, ze na maszynie haftujesz, ale powiekszylam i popatrzalam dokladnie. Uff, mikrorobota, ladnie wyszlo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na maszynie nie potrafię. Może kiedyś spróbuje, ale do tego trzeba precyzji albo regulacji prędkości stopką. Kiedyś pracowałam tylko ze stopką, teraz puszczam prędkość na guzik.
      Przy hafcie trochę zeszło, bo haftowałam bez tamborka.

      Usuń
  2. Udało ci się odtworzyć idealnie tą grafikę. Czuć strach pisklaka, gratulacje

    OdpowiedzUsuń
  3. pięknie przeniesiony rysunek, idealny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idealny to on nie jest, ale jestem zadowolona. Ta malarka ma inne interesujące prace i nadające się do haftu. Zobaczymy.

      Usuń
  4. Super wyszło . Szczęśliwego Nowego Roku . Pozdrawiam cieplutko 💖💖💖

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.