piątek, 11 listopada 2022

Haftowane ptaszki zawieszki

 


Niezmiennie mam ochotę na wykonywanie haftowanych drobiazgów. Teraz przyszła kolej na małe ptaszki. Wzorów na takie maleństwa jest sporo. Są całe serię ptaszków o jednakowym kształcie, ale różnych wzorach wyhaftowanych na nich. 

Wzory na te ptaszki, znalazłam, jak zawsze na Pintereście i chyba jest to projekt Just Nan, ale nie jestem pewna.

Na razie zrobiłam dwa. W planie są dalsze. 


To są niewielkie wzory, trochę je pomyliłam i chyba fioletowy ma dłuższy przód. Ale w ogólnym rozrachunku nie ma tragedii. 

Hafty ozdobiłam maleńkimi koralikami.
 


Trzeba robić większe zakładki  na zagięcia (zostawiłam za małe), a przed zszyciem koniecznie trzeba je naciąć, zwłaszcza na zaokrągleniach i w rogach. 



 Zaczynałam zszywanie grzbietu od ogona, potem wszywałam filcowy dziobek (mały trójkątny kawałek z dosyć grubego filcu) i zszywałam aż do samego końca- zostawiłam centymetr wolnego, by wpakować wypełnienie (trzeba pilnować, aby nie było go zbyt dużo, bo ptak wtedy traci kształt), włożyłam piórka w otwór i zaszyłam do końca. 

W piórkach, na dużej długości, trzeba usunąć puch z dudki  i taką gołą dudkę włożyć jak najgłębiej w ptaszka- mamy pewność, że ogon nie wyleci przy pociągnięciu. 

Można ptaszki uznać za gotowe i położyć jako ozdobę, ale można dodać sznureczki i zwiesić w jakimś fajnym miejscu np. na choince.
 

Wielkość: długość 4 centymetry (bez ogonka), wysokość 4,5 centymetra.

Materiały:

- tkanina: biała kanwa Aida 16 ct. 

- nici: mulina Etoile DMC,

- koraliki,

- kordonek Ariadna na sznureczki,

- piórka ptasie (farbowane),

- kawałek brązowego filcu,

- wypełnienie do poduszek.



16 komentarzy:

  1. Super zawieszki. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocze ,maleńkie ptaszyny ,w sam raz na choinkę
    .Miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam choinki od lat, ale gdzieś je sobie powieszę:) Są bardzo dekoracyjne.

      Usuń
  3. Te ptaszki wyglądają jak zabaweczki, zawiesiłabym je na choince. Jak zawsze podziwiam Twoją sztukę miniaturyzacji i rękę do precyzji wykonania.
    Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie obchodzimy świąt, nie mamy choinki, ale gdzieś znajdę dla nich miejsce:) Faktycznie są fikuśne:)

      Usuń
  4. Jakie piękne i kuszą, by je wykonać, ale w moim wykonaniu będą marne. Podziwiam więc u Ciebie i niezmiennie zachwyca mnie Twój talent. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie spróbujesz, to się nie dowiesz:) To pierwsze moje takie drobiazgi i też nie są idealne:)

      Usuń
  5. Fajne te zawieszki, kojarzą mi się z Wielkanocą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, są bardziej wielkanocne niż choinkowe.

      Usuń
  6. Ale tu u Ciebie twórczo, kolorowo..

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.