czwartek, 17 listopada 2022

Biscornu z zieloną żabą rzekotką

 Biscornu z żabą zostało wyhaftowane wiosną. To kolejna rzecz, którą zrobiłam dawno, a dopiero teraz, z różnych przyczyn, pokazuję.

W Internecie są zdjęcia kilku biscornu z tym wzorem, wyhaftowanych w różnych kolorach. Moje zrobiłam w tonacji zielonej.


To żaba rzekotka, a ten gatunek żab ma skórę jasnozieloną. To takie zielone ogrodowe klejnociki.


 

Powiem szczerze, najbardziej we wzorze podobały mi się te boczne zdobienia. Ktoś miał świetny pomysł, by prosty wzór żaby wzbogacić o te ażurowe elementy boczne. Aż się prosi, by je wykorzystać w innym wzorze.




Haftowałam poliestrową nicią firmy Yabali, która się mocno błyszczy. Ale z tą nicią jest problem w trakcie haftowania na kanwie- podczas ocierania się o twarde brzegi otworków, nić się mechaci. Trzeba haftować krótkimi kawałkami.

Spód biscornu trochę inny niż w oryginale.



Wielkość: 7x7 centymetrów, 52X52 krzyżyki

Materiały:

- biała kanwa Aida 16 ct.,

- nici: poliestrowy kordonek firmy Yabali, złota nić DMC Diamand,

- zielone małe koraliki.

Wzór znalazłam w Internecie


 


 

 

13 komentarzy:

  1. Żabka jak to żabka ale boki faktycznie bardzo dekoracyjne.Myśle że będziesz miała jakiś pomysł na nie.Bardzo mi się podoba ta żabia skarbonka.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Boki wykorzystam, a skarbonka jest z kolekcji żab. Mam ich sporo:)

      Usuń
  2. Mnie natomiast podoba się całość, jak zawsze cokolwiek zrobisz. Ale wiesz przecież, że ja to kompletny laik jestem, oceniam więc wzrokiem. Tego typu szczegóły, o których rozmawiacie, to dla mnie nieznane wody. Czy próbowałaś może taki czy inny wzór wykorzystać do wyhaftowania większej poduszki? Pytam, bo tak mi się akurat skojarzyło.
    Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za uznanie. Kliknij w zakładkę "poduszki' i tam zobaczysz. Zakładka "kilimy" też ma większe wzory, następne, jak zjedziesz w dół to są zdjęcia niektórych poduszek:). ten paw na jabłoni to też poduszka. Zobacz w zakładce "crazy"- poduszki z crazy patchworkiem. Aktualnie robię następną i idzie mi to, jak krew z nosa.

      Usuń
  3. Czarująca, dla mnie idealna. Bardzo podoba mi się miks zieleni, wzorów. Jest tak bogato, tak wszystko współgra, jest też jakby to relaksująca praca, kojarzy mi się ze spokojem. Bardzo, naprawdę bardzo mi się podoba, ma  coś w sobie wyjątkowego, no i właśnie uspokajającego, cudo najprawdziwsze jak dla mnie. <3 Pozdrawiam najserdeczniej. <3 

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie haft uspokaja. Lubie haftować- można sobie dużo rzeczy przemyśleć wtedy.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Jeszcze raz przyszłam popatrzeć na żabę :D

      Usuń
    2. Żaba taka sobie- szlaczek wokoło jest interesujący:)

      Usuń
  5. W zieleni jest super. Piękna praca. Uwielbiam Twoje małe dzieła sztuki rękodzielniczej. Miłego weekendu ☃️☃️☃️☃️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Teraz większe jest na tapecie, ale chyba znowu wyląduje w szufladzie.

      Usuń
  6. Piękny ten wzorek i oczywiście całe biscornu. Podziwiam za ten hafcik, bo ja tylko krzyżyki. Muszę kiedyś spróbować. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, to jest blackwork- dużo prostszy i szybko się go haftuje.

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.