poniedziałek, 15 kwietnia 2024

Bransoletki w stylu Boho (Bohemian)

 Ostatnio, w ramach terapii, zrobiłam bransoletki w stylu Boho. Zrobiłam 13, ale 2 od razu zwinęła Córa.

Bransoletki robi się banalnie prosto. Do ich wykonania wystarczą tasiemki, wstążeczki, paski szarpanego jedwabiu lub innego materiału, drut, trytytki, taśma klejąca lub plaster i koraliki, mnóstwo różnorodnych koralików. W ogóle te rzeczy, którymi da się zdobić- łańcuszki chwosty, pompony itp. 

Bransoletki w stylu Boho robi się tak:

albo tak


 


Zresztą na YT jest sporo filmów instruktażowych, można znaleźć wiele sposobów zrobienia bransoletek w tym stylu.

Jako "stojak" posłużyła mi szklanka

Tu się lepiej prezentują
 


Jakie trudności?

Ano najpierw musiałam dokupić narzędzia do robienia biżuterii, bo nie miałam nic do cięcia metalu, a kleszczyki, które dawno kupiłam, okazały się bublem- nie domykały się.

Musiałam nauczyć się pracować tymi narzędziami np. umieszczać koralik na szpilce😄😄.

W ogóle robienie biżuterii było dla mnie do tej pory czarną magią. Jednak powoli, powoli i nauczę się tego.

Problem stanowiły również łączenia, mocowania np. materiału i drucika tak, by się to trzymało, a drucik nie ranił ręki. Na filmach wygląda prosto, instruktorzy mają wiele doświadczeń w tej pracy za sobą, ale dla dyletanta to jednak trochę główkowania.

Trochę trudności stwarzał mi dobór kolorów oraz koralików- zawsze mam z tym problem, jak zrobić, by wyglądał bardziej 'elegancko", a nie zlepek klepek. 

Styl Boho to taki styl, że można tu poszaleć i nie przejmować się, i to mnie ratowało przed większą frustracją.

 


10 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podobają. To świetny pomysł na wykorzystanie przydasi - koralików ,wisiorków i innych fajnych drobiazgów , których mam pól szuflady . Zainspirowałaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, możliwości jest wiele. Ja mam mnóstwo różnych "przydasi", nawet te bransoletki ich wiele nie uszczupliły. Robi się to przyjemnie i dosyć szybko.

      Usuń
  2. Ślicznie wyszły. Ja nigdy nie próbowałam robić biżuterii, a więc tym bardziej podziwiam. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Robieniem biżuterii zajmuje się o tyle, o ile, nic profesjonalnego, a raczej głęboka amatorszczyzna:)

      Usuń
  3. Oesu, jakie cuda!!! Bransoletki uwielbiam, te Twoje to istny majstersztyk!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:):):) Lubię sobie tak tworzyć:):) Bele co, ale nie bele jak:)

      Usuń
  4. Tak już coś ok.5 lat minęło, jak ja zaraz, jak już tylko będę miała trochę czasu, to już, już, zabiorę się za tworzenie bransoletek.
    Bardzo mi się podobają takie ozdoby i zbieram różne niechciane błyskotki od dobrych ludzi, bo ja zaraz...
    Na co dzień nie noszę żadnej biżuterii, ale w wakacje nad morzem dostaję jakiegoś sroczego zauroczenia.
    Cuda porobiłaś i niespotykanie spokojnym ludziom, spokój zabrałaś :))))) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja myślałam, że robienie takich bransoletek przynosi spokój niesamowicie niespokojnym ludziom:) No i masz.... nie martw się, ja też zabierałam się do nich od roku:)
      Też nie nosze biżuterii, ale chyba taka jedną sobie do letniego ciucha założę.

      Usuń
  5. witaj! :) bransoletki są cudowne i podoba mi się styl ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że bransoletki Ci się podobają. Styl Boho jest moim ulubionym:)

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.