sobota, 6 lipca 2019

Żuraw w stylu Xie Yi


Tym razem moja ulubiona tematyka hafciarska- ptaki, a konkretnie żuraw.
Haft powstał na podstawie rysunku Billa Searle’a. Wykonał on obrazy ptaków, malując je pędzlem na papierze ryżowym. Rysunki wykonane są w chińskim stylu Xie Yi.
Xie oznacza pisać, zaś YI jest określeniem znaczenia. Chodzi o przedstawienie za pomocą rysunku ducha istot. W malarstwie  Xie Yi (Xieyi) występuje wiele technik, które charakteryzują się spontanicznością linii. Kreska w malarstwie Xie Yi jest prowadzona energicznie, do czego potrzebne jest duże doświadczenie.
Co ciekawe, każda część obrazu malowana jest innym pędzlem. Pędzel o sztywnym włosiu wykorzystuje się do malowania gałęzi i kamieni, pędzel o włosiu bardziej miękkim służy do malowania bambusów oraz storczyków, natomiast najbardziej miękkim pędzlem maluje się płynne linie i nadaje malunkowi różne odcienie. Najczęściej artysta najpierw wykonuje rysunek ołówkiem, a potem go wypełnia barwami malując pędzlami. Odcień zależy od nachylenia pędzla i od jego nacisku na papier. Rysunek wypełnia się jednym pociągnięciem pędzla. Podłoże stanowi papier ryżowy Xuan Zi.
Obrazy wykonywane w tym stylu w pełni oddają piękno ptasich piór, wdzięk ruchów i lotu ptaków oraz charakterystyczne cechy gatunku.
Kilka przykładów malarstwa Xie Yi




 Wzór do haftu.
Mój haft
Dół
Góra
I jeszcze raz całość

  

Tkanina- Floba Superfine 35 ct (len z domieszką wiskozy), kolor naturalny.
Nici: mulina DMC i Anchor.
Całość haftowana haftem płaskim.
Wielkość haftu- 13x8 centymetrów.
O malarstwie Xie Yi dowiedziałam się tutaj: http://www.chine-culture.com/pl/chi%C5%84ski-obraz/chi%C5%84ski-obraz-xieyi.php
Wzór znalazłam na Pintereście.

34 komentarze:

  1. Jestem pod wrażeniem!!! Cudowny haft :) niesamowicie odwzorowałaś tego ptaka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udało się nawet to oko uchwycić:)Zawsze najbardziej boje się haftować oczy. Zależy mi, by coś wyrażały.

      Usuń
  2. Naprawdę podziwiam pomysłowość. To jest super!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękny motyw , a wyhaftowane po mistrzowsku . Pozdrawiam cieplutko 💝☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, że piękny wzór? Bardzo takie lubię:)

      Usuń
  4. Prześlicznie Ci ten haft wyszedł!!! Pełna synteza i lekkość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lekkość:)Artysta stworzył fajny rysunek, a nitka tym razem dała radę:)

      Usuń
  5. Niesamowite :)
    Wyszło Ci cudownie. I dziękuję za tę informację, zupełnie dla mnie odkrywcza :)
    Moc uścisków :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy okazji szukania wzorów, szukam również informacje o ich twórcach. Czasem natrafiam na naprawdę ciekawe treści.

      Usuń
    2. fajnie, że je dodajesz :)

      Usuń
  6. Ten żurawik jest wyhaftowany idealnie, odjęło mowy na takie cudo! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:)Haftowało się naprawdę przyjemnie i dosyć szybko.

      Usuń
  7. wow, świetne odtworzenie z obrazka, piękny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A na początku bałam się, że nie wyjdzie. Jak wyhaftowałam głowę i oko, to potem już poszło gładko.

      Usuń
  8. Jak zobaczyłam wzór do haftu, zastanawiałam się jak z niego zrobić hat, bo to takie nie oczywiste. Zapomniałam jak potrafisz ominąć moje wyszukane wątpliwości i po prostu wyhaftować akwarelę. To takie oczywiste kiedy widzi się Twoją interpretację. Wyszło fantastycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie zabrzmiało- "potrafisz ominąć moje wyszukane wątpliwości". Ja się boje haftować ptaki w taki sposób, w jaki Ty to robisz. Łatwiej mi jest zrobić haft według takich "akwarel". Najtrudniej jest w hafcie oddać ekspresję ptaka. Tu chyba widać, ze ląduje, ale jakby szukał miejsca i "hamował". Zupełnie tak, jak to ptaki robią w realu. To zasługa świetnego wzoru.

      Usuń
  9. Wyszedł świetnie :) Odwzorowałaś w hafcie obrazek idealnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo zależało mi, żeby oddać to, co "oddał" malarz, twórca rysunku- ekspresję ptaka.

      Usuń
  10. Klik dobry:)
    Uchwycić w hafcie to, co pokazał malarz, to wielka sztuka. Podziwiam!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Żuraw jest mistrzowsko namalowany, a ty go także mistrzowsko wyhaftowałaś!
    Podobny do "mojego" niebieskiego ptaka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę podobny. te chińskie malowidła są niesamowite. Bardzo dużo w nich ekspresji, a ja właśnie to lubię. Ma się coś dziać.

      Usuń
  12. Jaskółko dawno nas nie było w Twoich progach. Jak zawsze zachwycasz swoimi pracami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Pewnie wędrujecie po świecie, wszak lato jest.

      Usuń
    2. Niestety w tym roku jesteśmy bardzo uziemieni, a tak dokładnie to Edi przez tarapaty zdrowotne i tylko na L4 siedzi całe lato i jeszcze posiedzi, posiedzi.
      Serdeczności.

      Usuń
    3. Przykre, bo każda choroba niesie paskudny humor i złe samopoczucie. Zdrowia życzę i szybkiego powrotu do formy. Świat czeka:)

      Usuń
  13. Piękny żuraw, ślicznie wyszło:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zostałam porażona , całkowicie . Leżę na łopatkach . Masz talent . Szkoda , że nie chwalisz się tymi cudami nie tylko tutaj . Ala . A może wrzucisz jakieś zdjęcie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzie mam dać zdjęcia? Wszystko, co zrobię, tutaj zamieszczam, wiekszość na FB.

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Mam bzika na punkcie żurawi, pawi i czapli. Na pewno będzie następny:)

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.