piątek, 28 czerwca 2019

Rajski ptak z koralikami


 Jakiś czas temu trafiłam na Pintereście na wzór tego ptaszyska. Bardzo mi się spodobało. Jak zawsze zafrapowała mnie jego „rasa niewiadomojaka”. Może to paw, może Feniks, albo inny rajski ptak? Początkowo miał być haftowany w stylu jakobińskim, ale potem postanowiłam go trochę podrasować koralikami, a kwiaty zrobić ściegami rococo. Trochę zmieniłam wzór kwiatów.
Tak wygląda gotowiec
 Góra
Dół

Tkanina wydawała mi się bezpieczna. Wprawdzie ma nitkę elastyczną, ale nie naciągała się zbytnio. A po zdjęciu z tamborka okazało się, że jednak małe fałdki powstały. Trochę je widać (oczywiście przy powiększeniu wyglądają jak fałdy hipopotama), jednak nie psują one zbyt mocno ogólnego wrażenia.
To jest wzór
Materiały:
Tkanina- cieniutka elanobawełna z domieszką sztucznej nitki, biała.
Nici: mulina DMC Variations (tułów i pióropusz), mulina DMC, mulina Anchor
Ściegi: Pistils- czerwony środek w kwiatku po prawej; Bullion Stitch- płatki kwiatka po prawej i pręciki granatowe w kwiatku z lewej strony; "Janina"- ciemnozielone liście; Buttonhole Stitch, jasnozielony listek i pióropusz; Lazy Daisy (margaretkowy)- tułów ptaka,
Cast One Stitch- płatki kwiatka z lewej strony, ścieg sznureczkowy- łodygi; ścieg płaski reszta haftu.
Koraliki typu "pastylka"- środki kwiatów,
Koraliki okrągłe- zdobienia ptaka.
Wielkość haftu- 20x 13 centymetrów

16 komentarzy:

  1. Calkiem ladny ten feniks, podejrzalam na powiekszeniach - bardzo precyzyjna praca, a koraliki popieram, dodaly sznytu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Upłynniam koraliki, bo mi zajmują miejsce. Penie jeszcze z 10 lat będę je dodawała do haftów w tym stylu.

      Usuń
  2. Rajsko wygląda ten rajski ptak, koraliki bardzo do niego pasują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koraliki ładniejsze niż pętelka francuska, dlatego je dodałam zamiast niej.

      Usuń
  3. Rajski ptak wygląda naprawdę wspaniale, cudo!! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. W końcu to cudo mieszka w cudnym miejscu:)

      Usuń
  4. Niezmiennie podobają mi się Twoje ptaszyska.

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Jak to rajski ptak:)Wkurzają mnie te marszczenia, tylko w powiększeniu takie dziadostwo mocno widać.

      Usuń
  6. To jest takie fajne, że ty eksperymentujesz, bawisz się technikami i czerpiesz z tego radość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Radość czerpię, owszem, ale nagłówkuję się też nielicho, by dopasować ściegi. Tym razem próby dotyczyły kwiatów. Mogły być haftem płaskim, ale to byłoby trochę... nudne?:)

      Usuń
  7. Coś pięknego ale po przeczytaniu sposobu wykonania dopiero człowiek sobie uświadamia ile to nie tylko pracy i umiejętności ale i wiedzy aby wykonać taką pracę :)
    Cudo!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedza zdobywana krok po kroku w Internecie, a potem i własne doświadczenie dochodzi.Nie chciałam, by haft był tylko płaski i dodałam trochę innych ściegów.

      Usuń
  8. piękny rajski ptak :) zachwycają mnie Twoje prace

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Staram się wynajdywać inności. Taka moja natura, że czasem wręcz na przekór wybieram takie dziwolągi. Na przekór "grzecznym "haftom

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.