niedziela, 28 marca 2021

Wiosenne pszczoły

Nie pamiętam, na którym blogu (przepraszam autorkę zabawy) ogłoszono zabawę z wykonaniem biscornu w każdym miesiącu. Tym sposobem po zakończeniu zabawy, osoby, biorące w niej udział, powinny mieć na swym koncie  12 biscornu. Z zasady nie borę udziału w tego typu zabawach, ale spodobał mi się pomysł. Postanowiłam sobie cichcem, milczkiem wykonać te 12 biscornu. W lutym pokazałam pierwsze, teraz zrobiłam drugie. Wstrzeliłam się z nim w wiosenny nastrój, bo w przyrodzie widać już pszczoły na śnieżyczkach oraz leszczynach.

Bardzo podobają mi się biscornu z pszczołami, motylami i różnymi zwierzakami. Znalazłam dosyć dużo wzorów. Na pierwszy ogień poszedł wzór z pszczołami. Nie jest to moje pierwsze biscornu z tymi owadami. Pszczoły pojawiły się również na tym, które pokazałam tu: http://mojerekoczyny.blogspot.com/2018/06/letnie-pszczoy.htmltu.

Tak wyglądają wzór i biscornu oryginalne


Nie lubię dokładnie odtwarzać wzorów. Gdzie można, tam coś zmieniam- najczęściej kolorystykę. W tym zmieniłam trochę kolory i  spód.

Góra- złote plastry miodu, kwiaty oraz jaśniejszą obwódkę haftowałam muliną DMC Etoile. Pobłyskuje, ale na zdjęciach tego nie widać

Spód- tu zmieniłam wzór. Górę ze spodem, na środku przytrzymałam perełką w miodowym kolorze.

Bok

Bok spodu

Trochę aranżacji

Przy śniedku

Wyhaftowałam w lutym inne biscornu i byłam pewna, że je pokazałam. A tu Zonk, szukam, szukam w postach- nie ma. Nie chodzi mi o to złote- zawieszkę, jest jeszcze jedno do zademonstrowania:)

Znalazłam sposób na zszywanie  biscornu- w miarę lekkie, równe i bez zgrzytania zębami. Obszywam brzeg nie muliną, a cienkim kordonkiem. U mnie jest to Snehurka- jest cieńsza od kordonku 8ki. Potem zszywam brzegi podwójną nitka muliny w tym samym kolorze. Przy podważaniu igłą ściegu brzegowego, kordonek nie rozdwaja się tak, jak to często miałam z muliną. No i kordonek jest gładszy, lepiej nitka układa się. A poza tym, dokładność, jak zawsze, popłaca, dlatego zaznaczam wszystkie środki rogi i dodatkowe ważne punkty mazakiem zmywalnym, To też przyspiesza i ułatwia pracę. 

Tkanina: biała Aida 16ct

Nici- mulina DMC, Anchor, Ariadna DMC Etoile

Koraliki

Wielkość: boki- 6 centymetrów

Miłego dnia
 




 

8 komentarzy:

  1. Piękny wzorek z pszczołami, tych poduszeczek nigdy nie robiłam , ale mi się podobają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzorek można wykorzystać do innych haftów. Cały albo tylko fragment. Zrób sobie jako igielnik- to bardzo wdzięczne poduszeczki:)

      Usuń
  2. I kolejny ,śliczny wytworek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi się ten wzór podobał. Następny do kolekcji

      Usuń
  3. Małe cacko , a ile trzeba włożyć pracy. Bardzo mu się podoba , może i ja kiedyś spróbuję. Dobrego Wielkiego Tygodnia 🐤🐤🐤🐤🐤🐤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, to wcale nie jest takie trudne, a radości sporo. Wzajemnie, wszystkiego dobrego.

      Usuń
  4. Przepiękne biscornu, uroczy wzór haftu. Nawet sobie zapiszę schemat, może wykorzystam :).

    OdpowiedzUsuń
  5. Przesłodkie biscornu, te pszczółki maleńkie i miodek :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.