środa, 26 maja 2021

Kaczka-dziwaczka (łabędź) w indyjskim stylu.

No i wyszła wielka i grubaśna kaczka dziwaczka. Tak naprawdę to jest łabędź, ale mnie bardziej kojarzy się z kaczką.  Do haftu wykorzystałam rysunek ptaka, który  jest namalowany  w stylu Tanjore, a styl ten wziął swą nazwę od miasta w Indiach w regionie Tamiland.

Starożytne miasto Taman Nadu Thanjavur (Tanjore) było centrum kultury od ponad tysiąclecia. Jest także domem dla jednych z najwspanialszych przykładów architektury tamilskiej, w tym wpisanego na listę światowego dziedzictwa UNESCO w świątyni Brihadeeswarar. Inna nazwa tego miasta to Tandżawur.

 Niestety, nie znalazłam na Pintereście wzoru, według którego haftowałam (chyba zapomniałam go zapisać w swoim folderze).

Natomiast te łabędzie oraz pawie są w stylu Tanjore. Styl ten charakteryzuje się mnóstwem ozdobników, zawijasów i bogactwem kolorów.



 

Moja kaczka jest drugim haftem w stylu hinduskim. Pierwszym jest ten paw.

Kolory dobierałam sama, ale raczej trzymałam się kolorystyki, jaka była na rysunku. Na oryginale wszystkie elementy obwiedzione były białą linią. Pominęłam ją. Natomiast zrobiłam łańcuszkiem obwódkę szyi i głowy.


Czub kaczuchy obszyłam cieniutką złotą nitką.

Brzuch kaczki oraz skrzydła wyhaftowałam muliną DMC Etoile- trochę pobłyskują.

Paski na szyi były białe. Wyhaftowałam je połyskującymi nićmi metalizowanymi Metalux

Haft uzupełniłam cekinami, przyszytymi za pomocą drobnych koralików. Na rysunku były to złote kropki. Próbowałam haftować złotą nicią te kropki, ale niezbyt mi się to podobało. Nić jest twarda, kropki wychodziły nierówne. Wydaje mi się, że cekiny bardziej pasują do całości.

Ponieważ nogi kaczuchy "zlewały się'" w jeden gruby słup, zrobiłam im "ramkę- obwódkę" ciemniejszą nicią, by je jakoś oddzielić i zaakcentować każdą z osobna.

Oprawiony haft powiesiłam obok indyjskiego pawia. 

Kolekcja ptaków  powiększyła się o następny haft

Materiały:

- tkanina: Belfast 32ct. kość słoniowa

- nici: Mulina DMC, Anchor, Ariadna, Mulina DMC ETOILE, nici metalizowane Metalux, nici metalizowane DMC Diamand, nici monofilowe

- złote cekiny i miodowe koraliki.

Wielkość haftu: 13x13 centymetrów.

Miłego dnia.




 

14 komentarzy:

  1. No i jest zachwycająca kaczucha !!!Bardzo mi się podobają te wszystkie zawijasy i ozdobniki z cekinów.Kolejny wspaniały ptak.Dobrze że pokazałaś poprzedniego ptaka bo jakoś przegapiłam.
    Mam nieśmiałe pytanie czy wyszyjesz jeszcze coś w tym stylu ?Podoba mi się ten ptak na gałęzi.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie moje haftowane ptaki znajdziesz na Pintereście. Kliknij na górze paska w odpowiednie okienko i otworzy Ci się galeria.
      Na pewno będzie jakiś ptak, bo to mój bzik, ale jeszcze nie wiem w jakim stylu. Może to będzie feniks, może paw, a może następny żuraw? Na razie kończę serwetkę w kwiaty. Muszę zabić ufoka:)

      Usuń
  2. Arcydzieło , przepiękny haft. Bardzo mi się podoba . Wiele uroku dodają tamborkowe ramki. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Cała kolekcja ptaków jest w tych ramkach. Teraz już nie będę zmieniała trendu. Poza tym, one są bardzo wygodne w oprawianiu haftu.

      Usuń
  3. Pięknie wygląda w tych ramkach, jestem pod wrażeniem wielkiej i pięknej pracy Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Fakt, trochę haftowania było, a na początku myślałam, że będzie szybko:)

      Usuń
  4. o kurcze, też powiem, że arcydzieło! zachwycająca praca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Tak szczerze, to myślałam, ze będzie lepiej wyglądał. Trochę przyciężki jest ten ptak. Taka tłuściocha.

      Usuń
  5. No i masz dwa zachwycające hafty :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Ten drugi jest starszy, dużo starszy. Do kolekcji trafił chyba w drugiej dziesiątce. Teraz mam ich prawie 40, bo dwa poszły do ludzi:)

      Usuń
  6. Bardzo udana praca :)
    Ale Ty wiesz, że mi się podobają wszystkie twoje prace tylko szukam coraz to innych sformułowań. Genialne są twoje prace :))) Wszystkiego dobrego życzę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Nie szukaj nowych określeń, pisz czy ci się podoba, a jak coś jest nie tak, to szczerze pisz.
      Zdrowia:)

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.