poniedziałek, 3 maja 2021

Biscornu z kwiatowym wiankiem

To miał być zupełnie inny wzór. Znalazłam fajne ryby, ale tylko wzór, bez gotowca. I te ryby, na wzorze, były czerwone. Zamarzyło mi się zrobić je w odcieniach niebieskich. Odliczyłam potrzebną liczbę kratek i wyhaftowałam cały brzeg dookoła kolorem niebieskim (lazurowym?). Potem zabrałam się do haftowania ryb i ZONK. Nijak nie potrafiłam zacząć. Ani od środka, ani od połowy brzegu, w ogóle mi nie szło. Jak nie idzie, to nic na siłę. Zaczęłam szukać wzoru, który zmieściłby się w tym wyhaftowanym już kwadracie. Jak na złość wzory, które mi się podobały, były większe. Poszukałam, zatem, wzoru- wianka. No i znalazłam taki trochę łatwiejszy, ale z napisem (wzór z Pinterestu).

 


 Nie przepadam za haftowaniem wszelkich napisów, czy sentencji. Pominęłam napis w środku. Po wyhaftowaniu wianka, zostało jeszcze sporo pustego miejsca między kwiatami a brzegami.  Tu już puściłam sobie fantazję na spacer. Wyhaftowałam wzdłuż brzegów różowe gwiazdki.

Gwiazdami zapełniłam również rogi biscornu

Wzór nie był przeznaczony do haftowania biscornu, dlatego nie było wzoru spodu. Wymyśliłam go sama. Nic specjalnego, ale trochę ożywił spód.

Tak wygląda na kredensie

Kolory dobierałam sama. Nie wyhaftowałam back stitchów na kwiatach- nie potrafiłam dobrać koloru nici.

Środki wierzchu i spodu zdobią pudrowe koraliki. Na środki kwiatów naszyłam miodowo- złote, szklane koraliki. Chyba zbyt słabo wypełniam biscornu, bo ciągle widać załamania, a to ma być mocno wypukłe i gładkie.

Materiały

Tkanina: biała Aida 16ct.

Nici: mulina DMC, kordonek Snehurka (ściegi brzegowe)

Dwa koraliki pudrowe

Koraliki szklane w kolorze miodowo- złotym

Wielkość 6,5x6,5 centymetrów .

Powoli tegoroczna kolekcja biscornu powiększa się. To już moje piąte, majowe- jestem na bieżąco.

Miłego dnia
 

 

20 komentarzy:

  1. Świetny biscorn :))I fajnie że udało się dobrać wzór 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)Jest mnóstwo różnych wzorów biscornu, a jak zaczęłam dopasowywać do mojego wyhaftowanego kwadratu, to mało który pasował. Myślałam, że haft będzie wyraźniejszy.

      Usuń
  2. Piękne wiosenne biscornu ! A ja czekam na kolejnego ptaszka.....
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie, ale sporo haftowania jest przy nim:)To będzie taka kaczka dziwaczka, bo miałam ochotę na coś wariackiego:)

      Usuń
  3. Przepiękna praca i pięknie dobrałaś kolory. Wyszło małe cudeńko. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌺🌺🌺🌺🌷

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też czasem zaczynam wyszywać i nagle dochodzę do wniosku, że wzór mi nie pasuje...leżą w tapczanie takie ufoki i nie umiem się zdecydować co z nimi zrobić.
    Mnie się Twoja zamiana bardzo podoba. Co prawda rybek nie widziałam, ale podejrzewam, że te kwiatki i tak by mi się bardziej podobały 😊 a wzór i tak nie łatwy...przerażają mnie te back stitche...biscornu jako całość jest śliczne! i wspaniale sie prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam sporo niedokończonych prac. Spokojnie czekają na lepsze dni i nie mam wyrzutów, że tak się dzieje. To musi przyjść samo- chęć dokończenia haftu. Ryby chyba wyhaftuję, bo naprawdę mogą nieźle na biscornu wyglądać. Lubię hafty ze zwierzakami, ciut mnie kwiatowe, ale też je robię:)

      Usuń
    2. A jak nie przyjdzie...to co zrobić z tymi haftami?..

      Usuń
    3. No nie wiem. Ja takie małe wykorzystałam do patchworku i uszyłam pokrowiec na maszynę. Inne wykorzystałam do crazy patchworku. Krzyżykowe wszyłam w narzutkę na kosz do brudnej bielizny- tak to wykorzystuję. Jenak jeszcze sporo niedokończonych czeka na zmiłowanie i moje chęć do wzięcia się i ich w garść.

      Usuń
  5. Ale śliczny igielnik, fajny wzór. Ja nadal sobie obiecuje, że kiedyś taki zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, to bardzo ładny drobiazg i wcale nie taki trudny:)

      Usuń
  6. Nigdy nie robiłam tych igielników, czekam na cudne ptaszki, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Haftujesz biscornu ,to pomysłałam że może przydadzą Ci się schematy.Znalazłam na węgierskim blogu.Jest tam biscorniaczek z wilgą.
    http://palkolap.blogspot.com/search/label/madaras%20biscornu
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo, zaraz tam zajrzę. Mam sporo wzorów, ale jak trzeba, to żaden nie pasuje:)

      Usuń
    2. Byłam, znam ten blog i te wzory również. Są łatwe i szybkie w haftowaniu. No i jest cała seria. Pewnie się skuszę. Jeszcze raz Ci dziękuję, miłe to, że dzielisz się "stronami" z haftami:)

      Usuń
  8. Podoba mi się ten pomysł z kartonem zamiast filcu tańszy i łatwiej zamontować. A czym podklejasz karton, bo rozumiem że do ramki? czy nie ma na niej śladów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do ramki podklejam klejem "to wszystkiego" firmy Prym. Ja podklejam kartkę do drukarki, nawet nie karton. Po zdjęciu trochę śladu na ramce jest (można drobnym papierem ściernym zetrzeć), ale smaruję bliżej środka wewnętrzną stronę ramki, a po zaklejeniu nowym papierem nie widać niczego. W każdym razie zaklejone papierem wygląda schludnie. Z filcem i zatrzaskami nie próbowałam. Nie bardzo sobie wyobrażam zatrzaski na ściągniętym z tyłu materiale.

      Usuń
  9. Wianek wpasował się w ramkę idealnie. Śliczne biscornu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.