czwartek, 10 czerwca 2021

Złote, wiosenne żaby

Wzór, którym wykorzystałam robiąc kolejne biscornu (czerwcowe), nie jest typowym wzorem na biscornu. To wzór na mały haftowany obrazek, opracowany przez Nan Calderę (ona chyba potem zaczęła opracowywać wzory jako Just Nan). Bardzo mi się podobają jej wzory. Są dopracowane, piękne kolorystycznie i oryginalne tematycznie. 

Wzór znalazłam na Pintereście

Lubię wzory ze zwierzakami, dlatego wybrałam ten z wiosennymi, złotymi żabami. 


 

Tak wygląda haft oryginalny

Moje hafty jeszcze przed zszyciem. Trochę przebarwiło zdjęcia na niebiesko, ponieważ robiłam je w świetle słonecznym.

Góra


Jako, że nie było wzoru na spód  biscornu, wymyśliłam go sama, powielając część wzoru z góry biscornu.




Oryginalny haft z żabami, jest zrobiony na szarej tkaninie, dlatego musiałam zmienić kolorystykę w moim. Trochę późno zorientowałam się, że białe kwiaty w środku, będą słabo widoczne na białym tle. Spostrzegłam to, kiedy wyhaftowałam dwa. Nie miałam wyjścia (nie chciałam pruć, bo zawsze są ślady i brzydko to wygląda), dokończyłam resztę białą nicią.

 Aby środkowe białe kwiaty jakoś zaakcentować, naszyłam im różowe "pręciki", których nie ma we wzorze. Obszyłam je również niebieskimi back stitchami, czego także nie ma w oryginale.

 

Na oryginalnym hafcie żaby są jasnozłote. Na moim są w kolorze starego, antycznego złota. Myślę, że dobrze dobrałam kolor nici, bo żaby są dosyć widoczne.

Szkoda, że nie miałam nici ciemnozielonych błyszczących, pewnie jeszcze lepiej pasowałyby  do żab. 

Środki kwiatów oraz środki obu części biscornu ozdobiłam różowymi koralikami. Przyszyłam również niebieskie koraliki u podstaw środkowych kwiatów.

Takie same kwiaty, jak na środku, wyhaftowałam na rogach góry i spodu biscornu. Te są w odcieniach niebieskich i już dobrze widoczne. Dodatkowo ozdobiłam je niebieskimi koralikami.
 


Zmieniłam również kolor obwódki ( od kwiatka do kwiatka) biscornu. Wyhaftowałam ją błyszczącą , niebieską nicią. 

Zauważyłam, że takim małym formom hafciarskim nie szkodzi nadmiar błyskotek, złotek, koralików i innych bajerów. Przeciwnie, im więcej ozdóbek, tym są bardziej fikuśne i ciągną oko. Ja nie przepadam za takimi przeładowaniami, ale akurat w biscornu to lubię. No i w crazy patchworku też to nie razi, a wręcz przeciwnie- powinien być on "przeładowany"- przecież to "crazy".

To są moje próby hafciarskie. Bałam się haftowania żab, bo one w oryginale nie mają środka idącego zgodnie z linią między kratkami. Ta na dole żaba jest tak haftowana, by była równo po obu stronach linii. Kiedy wyhaftowałam tę, następne poszły łatwiej.

Mam, przy haftowaniu na drobniejszej kanwie, problem z wbijaniem igły dokładnie w środek np. kratki. Pewnie przy haftowaniu na lnie jest to łatwiejsze. Nie wiem. Ja mam taki problem i kiedy jest właśnie wzór, w którym trzeba ścieg  umieścić w środku kratki, najpierw sobie na boku próbuję.
 Tu widać, gdzie żabki mają "noski"
I jeszcze raz całe biscornu

Materiały

Tkanina- biała Aida 16ct.

Nici- mulina DMC, Anchor, niebieski Metalux, ciemnozłoty Diamand nr 140, nici monofilowe, kordonek Snechurka

Różowe i niebieskie koraliki

Wielkość: 7x7 centymetrów (bok- 41 kratek) 

Moje uwagi:

Nici Metalux- świetnie robi się nimi krzyżyki, kompletna porażka, kiedy chciałam zrobić nimi kwiatek-gwiazdkę- nie wiem jaka jest fachowa nazwa - jest próba na środku biscornu pod białymi kwiatami. Trochę się rozdwajała podczas haftowania. Trzeba haftować krótkimi odcinkami, bo się mechaci.

Nici Diamand- haftowałam całą grubością nici (trzy nitki razem). Trochę są sztywne i trzeba je sobie przychwytywać palcem po zrobieniu ściegu, by się  ładnie ułożyły, ale ogólnie fajnie się nimi haftowało. Lepiej haftować krótszymi odcinkami.

Szóste biscornu zrobiłam. Nie mam pomysłu na lipcowe, ale mam jeszcze trochę czasu.

Miłego dnia

 

16 komentarzy:

  1. Kolekcja już pokażna,fajny letni wzorek.Metalizowane żabki ładnie wyszły są wyrażnie widoczne.To prawda że przy biscornu świetnie ozdabiają je koraliki.Niby mała forma ale widać że pracochłonna.Ja metalizowane nici raczej omijam,chociaż są takie którymi dobrze się haftuje.
    Haftowa Baba ostatnio wstawiła filmik na ten temat
    https://www.youtube.com/watch?v=zjKoOad9ATM
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano kolekcja rośnie. Chętnie obejrzę filmik- dziękuję:)Czasem taki metalic fajnie podkreśli detal. Jednak w dużych haftach metalizowane nici się rzadko się sprawdzają.
      Miłych chwil:)

      Usuń
  2. Piękna praca. Takie mniejsze projekty są zawsze bardziej pracochłonne. Jak będę w Polsce to przejrzę swoje hafty i jak znajdę większy to ci wyśle , a ty tylko odbijesz sobie żelazkiem. Miłego dnia 🌞🌞🌞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za propozycję:) Chętnie skorzystam:)
      Miłego powrotu :)

      Usuń
  3. śliczne, perełki dodają delikatności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, czasem dodanie perełek zupełnie zmienia haft:) Te małe formy powinny być ciut przeładowane- coś na wzór klejnotów:)

      Usuń
  4. Oj pracochłonne to goście mu, ale za to przepiękne! Zazdroszczę Ci konsekwencji w ich wykonywaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj pracochłonne, oj tak:):) Zawsze starałam się wykonać to, co postanowiłam. Czasem nie wychodziło, ale najczęściej twardo realizowałam zadania. Hafty mają to do siebie, że wykonuję je raczej z przyjemnością. Poza tym, na jedno biscornu jest miesiąc czasu- zawsze przyjdzie ochota.

      Usuń
    2. Ja nawet na miesiąc nie mogę zrobić jednego :(

      Usuń
  5. piękny drobiazg, i wbrew pozorom , te miniaturowe wzorki, bardzo pochłaniają wiele czasu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Tak, a ja jeszcze dodałam sobie pracy przez dodatkowe ściegi i spód biscornu. Sam wzór małego haftu Just Nan tak mi się podobał, że nie potrafiłam sobie odpuścić i znaleźć inny.

      Usuń
  6. Jag gifte mig med min fru inte mindre än 5 år, hon fick en pojke åt mig efter några månader. Vi bodde lyckligt tillsammans som en familj, men hon hade aldrig gillat mitt jobbs natur,
    hon klagar alltid på att jag inte tillbringar mycket tid med henne och hon vill att jag ska sluta jobbet.
    Jag sa till henne att jag snart kommer att gå i pension, jag ber henne att klara mig just nu och hon instämde med mig.
    Så en dag gav jag ett uppdrag att åka till Pakistan för 4 månaders jobb, jag berättade för henne om det hon accepterade på ett villkor att jag måste komma hem för att besöka 3 dagar efter tre veckor. Detta var vårt avtal innan jag åkte till mitt uppdrag, så efter två veckor ringde min son till mig på telefon och han ledsen pappa snälla skynda tillbaka hem, mamma ser en annan man, kommer hem varje kväll för att tillbringa tiden, jag tror mamma fuskar på dig. Jag var så orolig och jag rusade hem igen just den dagen för att hitta min fru
    med en annan man som har en kärleksaffär med en annan man. Jag var så arg och ledsen i chock i två dagar vilket ledde mig till sjukdom. Hon kom till mig och sa att hon ville skilja sig från mig, jag trodde aldrig att min underbara fru skulle sluta med mig så plötsligt. Hon visste att det var min son som berättade om det. När hon tog min son till skolan nästa dag ringde hon till min son Bastard i hans vänner och alla hans vänner kallade honom Bastard från den dagen och min son grät alltid hem och sa till mig att han vill sluta skolan igen, och han sa att han inte vill träffa sin mamma längre
    Jag måste tigga honom så att han kan fortsätta med sina studier. Jag hör av honom via e-post då och då, de senaste tre åren har jag nu inte riktat blicken mot honom på grund av mitt jobb. Jag älskade fortfarande min fru och jag vill att hon ska älska och ta hand om vår son, jag vill inte att min son ska skiljas från sin mor. så jag kontaktade Dr.Oduduwa Love spell Caster för att hjälpa mig med en magisk kärleksformulering för att få min fru att återvända till sina normala sinnen och att älska mig och vår son som en lycklig familj, idag lever vi alla tillsammans i kärlek mer än någonsin tidigare. Jag rekommenderar den här stora mannen Oduduwa att lösa alla dina relationsproblem inom två dagar, din familj kommer att återförenas lycklig igen. kontakta Oduduwa för hjälp via sin e-post:
    dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  7. I co ślepemu po oczach? Patrzę na to zdjęcie ,,z góry" i zastanawiam się, gdzie te żaby? No są przecież :))) Tak się psychicznie nastawiłam na motyw żabi, że dojrzałam je dopiero na ostatnim zdjęciu :))))))) Fajnie, tak siedzą sobie... :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Działać! Mój mój mnie zablokował…

    Działać! Mój ex zablokował mnie na każdej platformie. Zajęło to trochę czasu, około dwóch miesięcy, ale ODBLOKOWAŁ MNIE ZBL KILKA GODZIN TEMU! Nie podawaj się! DO DZIAŁA! Skontaktuj się z Dr.osunbor, aby uzyskać pomoc teraz.. jesteśmy z powrotem razem. Miej wiary w ten proces..Tutaj jego kontakt..WhatsApp mu:

    Napisz do niego na: +393663677754 dr.osubbor23@gmail.com

    https://drosunbor.wixsite.com/solutiontemple

    OdpowiedzUsuń
  9. Maleńkie hafciki żabek, a jaki efekt. Piękne biscornu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ett stort tack från Maya till DR AJAYI för att du hjälpte mig att återställa mitt trasiga hem. Inkonsekvens har varit ordningen för dagen i mitt hem och äktenskap. Min man har haft ett jäkla problem och slitit i mitt kött ända sedan vi började ha för många missförstånd. Vissa dagar gick han bara och kom aldrig tillbaka förrän de senaste veckorna. Jag var förkrossad och försökte allt jag kunde för att åtgärda problemen men lyckades inte. Jag var tvungen att söka efter hjälp och jag blev hänvisad av en vän att kontakta DR AJAYI vilket jag gjorde. Jag visste aldrig att det skulle vara möjligt eftersom problemen hade dröjt sig kvar i två hela år. DR AJAYI försäkrade mig och sa bara till mig att lita på honom och tro på att få mina önskningar uppfyllda. Han fixade mitt äktenskap med sitt kraftfulla kärleksåterföreningsband och mitt hem är fantastiskt igen och min man är med mig för att aldrig lämna längre. Kontakta honom också och tro att han kan hjälpa dig eftersom han inte har några dåliga uppgifter. Sms:a honom bara via WhatsApp +2347084887094 eller maila honom via: drajayi1990@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.