poniedziałek, 27 grudnia 2021

Biscornu grudniowe

Ostatnie w tym roku biscornu- dwunaste.  Chodziłam koło tego typu haftu, jak kot koło słoniny. Potem spróbowałam kilku ściegów i doszłam do wniosku, że to nie jest takie trudne.

Jest to Needlepoint, ale nie wiem, czy nazwa właściwa, bo te ściegi znalazłam i w hafcie Handanger. Pod hasłem Needlepoint pokazują się hafty wszelakie.

Znalazłam jeszcze to:

„Tłumaczenie z języka angielskiego- Needlepoint to rodzaj płótna, forma haftu liczonego nici, w której przędza jest przeszywana przez sztywne płótno o otwartym splocie. Tradycyjnie wzory igłowe całkowicie pokrywają płótno.”(1)

W zasadzie wszystkie hafty liczone można zaliczyć do Needlepoint, a nie tylko te ze ściegami Handanger.

Jest strona w Internecie „Polski needlepoint” i tam znalazłam mnóstwo haftów z tymi ściegami. Ale amerykański odnośnik już się nie otwiera.

Wzór do biscornu znalazłam w Necie. Jak to u mnie bywa, przerobiłam go. Dobrałam również kolory nici do mojego biscornu

Tak prezentuje się góra biscornu.

 
Taki był wzór podstawowy, który zmieniłam

Zamiast zewnętrznych wachlarzyków na środku, wyhaftowałam serduszka.

 Tak wygląda spód biscornu- wzór wymyśliłam sama.


I boki biscornu

Trochę się oswoiłam z tymi ściegami, poćwiczyłam cierpliwość, liczenie też coraz lepiej mi idzie, bo tu trzeba bardzo uważać i liczyć

Materiały:

Tkanina: Congress Cloth 24 ct.- biała

Nici: mulina DMC, mulina DMC Variation 4030, Diamant D45

Perełki.

Wielkość: 7X7 centymetrów, bok 50 krzyżyków.

(1) https://en.wikipedia.org/wiki/Needlepoint

 

9 komentarzy:

  1. Podziwiam. Wyszło rewelacyjnie . Pozdrawiam serdecznie 🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Ostatnie się udało. Zastanawiam się, czy dalej się w to bawić- następne 12 miesięcy i 12 biscornu:)A może berlingoty (humbuki) teraz haftować?

      Usuń
  2. I znowu wyszło Ci małe cudeńko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. tym razem jestem zadowolona. Ten rodzaj haftu jest bardzo fajny i szybko się go haftuje.

      Usuń
  3. Przepiękne biscornu !!! Bardzo podoba mi się dobór kolorów.Jednak needlepoint to efektowna technika i wcale nie taka łatwa. Gratuluję świetnej pracy !Cieszę się że jesteś ,bo w pewnym momencie był komunikat że Twój profil jest niedostępny.
    Życzę w nowym roku ciekawych hafciarskich pomysłów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, trochę się pogubiłam z liczeniem i prułam, ale w końcu załapałam jak te wzory (krateczki) odczytywać.
      Lepiej mieć zakładkę z moim blogiem, bo czasem profil ukrywam.
      Dziękuję za życzenia i wzajemnie- szukajmy nowych inspiracji:)
      Needlepoint wciągnął mnie bardzo.

      Usuń
  4. Zachęcam Cię abyś weszła na blog Polski Needlepoint i tam w pasku bocznym jest zakładka "Dostęp"
    Są 3 adresy mailowe osób które kiedyś założyły tego bloga i one udostępniają blogerkom które chcą publikować swoje prace needlepoint.
    http://polskineedlepoint.blogspot.com//
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  5. Podziwiam inne hafty niż haft krzyżykowy, biscornu cudeńko :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.