środa, 12 stycznia 2022

Zimowy humbug (berlingot)

 Haftuję kolejnego ptaka do kolekcji, ale wolno mi to idzie. Odkładam co chwilę  i wracam, by wyhaftować jeden element i znów odłożyć. W takich sytuacjach haftuję jakieś drobiazgi, by sobie urozmaicić robótki. I tak powstał zimowy humbug (berlingot). 

 Tak wyglądał haft przed zszyciem. Zmieniłam trochę wzór- zamiast serc wyhaftowałam gwiazdy.

Zasada wykonania humbuga- musi być zrobiony z prostokąta, w którym krótszy bok jest połową dłuższego.

Po zszyciu wyglądał tak.

Przód

Tył


Bok.

Potem zrobiłam i doszyłam do humbuga chwost- powstała zawieszka
Z przodu


Z boku.


Z tyłu

Materiały:

Tkanina: biała Aida 14 ct.

Nici: Mulina DMC Variations, srebrne DMC Diamand,  ciemnoniebieskie metalizowane Metalux,

       na chwost nici sztuczny jedwab ( jakaś turecka marka) oraz srebrne DMC Diamand

Koraliki 

Wymiary

Prostokąt 13X6.5 centymetrów (85x43 krzyżyki) 

Wzór do wykorzystania.

Wzór wzięłam stąd.
 



 

4 komentarze:

  1. Super zawieszka,koraliki obniżyły fajnie temperaturę tego humbuka.Wyszedł fantastycznie mrożny.
    Jestem ciekawa tego ptaszora .
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ptaszora kończę, trochę obszyć jeszcze zostało:)Oryginał humbuga ma różowe serca, ale ja ostatnio dużo tych serc wyhaftowałam, to zmieniłam je na mroźne gwiazdy.

      Usuń
  2. Ślicznie wygląda, bardzo podoba mi sie wzór i kolorystyka :)
    Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Tobie również wszystkiego dobrego.
      Idealnie do takich rzeczy pasują nici Variations lub Coloris. Nie trzeba specjalnie kombinować z odcieniami

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.