sobota, 22 kwietnia 2023

Żurawie w stylu japońskim.

 


Następny ptasi haft z serii "Żurawie". Tym razem w stylu japońskim, z charakterystycznym czerwony słońcem.

"Wodę' haftowałam ściegiem "buttonholle", czyli tym do obrabiania dziurek. Dzięki temu uzyskałam efekt lekkiej głębi, pofalowania. Pomógł też wybór nici- wielobarwnej DMC Variations.

Żurawie i słońce haftowałam ściegiem płaskim (gobelinowym?). Do końca nie wiem, jak taki ścieg w "wypełnianiu" haftu nazywać, bo całość tworzy haft płaski, ale na tego rodzaju haft składać się mogą różne rodzaje ściegów.


 

Trochę niefortunnie, tym razem, dobrałam tkaninę, a tym samym tło. Na wzorze vintage, haft się gubi. No cóż, następnym razem wezmę pod uwagę, że jasny haft to albo na tkaninie gładkiej, albo gładkiej ciemnej.

Na razie  w kolekcji "Żurawie" są  cztery hafty.


Materiały:

- tkanina: Murano Vintage 32 ct. marmur

- nici: mulina DMC i DMC Variations- podwójna nitka,

Wzór wzięłam z rysunku, który znalazłam w Internecie.

Wielkość haftu: 13X9 centymetrów.

17 komentarzy:

  1. Oj chyba ukradnę Ci pomysł na tego żurawia, już wiem u kogo będę szukać inspiracji 😛

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj chyba ukradnę Ci pomysł na tego żurawia, już wiem u kogo będę szukać inspiracji 😛

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, trochę się rozmyły na tym tle.

      Usuń
  4. Żurawie piękne. Hafty ptaków zawsze mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny obrazek. :)
    Podziwiam Twoje hafty.
    Ten ścieg - buttonholle, po naszemu, to ścieg dziergany.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, dziergany, zawsze zapominam. Dzięki

      Usuń
  6. Przepiękna kolekcja żurawi.Świetnie dobrałaś ścieg do wyszycia wody.Kiedyś widziałam w muzeum grafiki ptaków min żurawiMyślę że Ty byś sobie cichaczem zrobiła zdjęcie/panie bardzo pilnowały żeby nie fotografować/ i wyszyła ptakaTło byłó koloru kości słoniowej lub naturalnego lnu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam haft na tle koloru lnu ( szary) i wygląda to smutno. A szkoda, bo to naturalny kolor i haft wtedy wygląda wyraziście. Na tkaninie w kolorze kości słoniowej lub ecru, haftuję większość moich prac, ale na zdjęciach tego koloru nie widać. Unikam haftów ptaków na białym tle. Nie wiem dlaczegom, ale niezbyt dobrze wyglądają. natomiast te marmurkowe nieźle się sprawdzają, bo tło "pracuje', nie jest monotonne, ale w tym hafcie coś nie zagrało.

      Usuń
  7. Pięknie wyszło. Cały zestaw jest uroczy. Pozdrawiam serdecznie 🪻🪻🪻🪻🪻🪻

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudna seria! Ale fakt, że lepiej to wygląda na bardziej jednolitym tle, też się kiedyś nacięłam na taki vintage, myślałam, że będzie ekstra, ale kwiaty jaśminu słabo na nim wyszły...
    A tak w ogóle, to - kurka wodna - gdzieś mi się Twój blog zagubił, w ogóle poznikały mi blogi z paska bocznego, gdzie miałam ulubione, nie da się tego zaktualizować, niech kaczka kopnie tych wynalazców od nowej wersji bloggera! Postaram się częściej zaglądać. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, na takim vintage musi być haftowany wzór wyrazisty. Mam kilka ptaków na takim tle i wyszły dobrze, żurawie się zgubiły. Ja z kolei nie mogę na wielu blogach komentować i głupio to wychodzi. Albo raz wchodzi komentarz, a raz nie. W dodatku i na swoim czasem nie mogę puścić komentarza. To teraz loteria.

      Usuń
  9. Piękne, ale chyba nie skuszę się na inny haft niż krzyżykowy, doba za krótka:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.