niedziela, 6 października 2019

Różowe kwiaty- haft "siatkówkowy"


Nie przepadam za haftowaniem motywów kwiatowych. Chyba już tu o tym wspominałam. Niemniej  są wzory kwiatowe, które koniecznie muszę wyhaftować. Tak było i w tym przypadku. To piękny wzór- bez odpowiednika w postaci gotowego haftu. Miałam wybór ściegów, ale to właśnie jest w hafcie trudne- jaki ścieg wybrać, by haft miał właściwe proporcje, by nie był ani za ciężki, ani za lekki? Jaki ścieg wybrać, by jedne elementy haftu nie przytłaczały innych? Zdecydowałam się na dosyć proste ściegi, tym razem bez wypełniania płatków ściegiem płaskim. Pokombinowałam również ze wzorem. Ten podstawowy wydawał się za mały na poduchę, która z założenia miała powstać. Dodałam do tego podstawowego wzoru jego górny element.  Wyszło całkiem nieźle- płaszczyzna tkaniny wypełniła się.
Nazywam ten haft "haftem siatkówkowym”, bo powstał podczas Mistrzostw Europy w siatkówce męskiej.  Wysłuchałam wszystkich transmisji z meczów, w których grała drużyna polska. Siatkarze zakończyli mistrzostwa na trzecim miejscu, a ja wyhaftowałam nową poduszkę.
To jest podstawowy element wzoru

 Ten element przeniosłam z głównego wzoru i dorysowałam  do niego, na górze



Tak się prezentuje cały haft przed uszyciem poszewki. Początkowo te czerwone kreski odchodzące od środka, zrobiłam owijkami, ale strasznie to "przyciążyło" haft. Sprułam i zrobiłam kreski prostym ściegiem, z kolei, kiedy środek wypełniłam ściegiem płaskim, haft "zgubił się"- "pogrubiłam" go pętelkami francuskimi. Liście wyhaftowałam ściegiem Buttonhole (ścieg do obrabiania dziurek). Reszta to: haft płaski, Lazy Daisy (margaretkowy), sznureczek i pętelka francuska.
A tak się prezentuje poszewka po uszyciu. Można ją ułożyć tak
Można ją ułożyć inaczej
Tkanina- kremowa bawełna z domieszką sztucznej nici. Kupiłam kiedyś sporo tej tkaniny i teraz muszą ją jakoś zużyć- powstała kolejna poszewka. Swoją drogą, na tej tkaninie fajnie się haftuje i bardzo ładnie prezentują się hafty- nie ma dużego kontrastu kolorystycznego między haftem a tłem. Ten kontrast niezbyt mi się podoba.

Nici- Mulina-  Anchor, DMC, DMC Variations, kordonek TULIP,
Wzór podstawowy znalazłam na Pintereście








26 komentarzy:

  1. Ja w przeciwienstwie do Ciebie uwielbiam roślinne motywy, dobrze że go wybrałaś bo wyszło pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Roślinne motywy lubię, ale stricte kwiatowe mniej. Zawsze wydaje mi się, że haft powinien odzwierciedlić te realne. Zresztą, haftując ptaki też mam takie odczucie, że oczekuje się ode mnie tych ładnych, wymuskanych ptaszków. A mnie ciągną inne, ciekawe, nie takie, jak w naturze.

      Usuń
    2. I dobrze że jesteś indywidualistką, co by było gdybyśmy wszyscy kopiowali to samo! Masz twórczy umysł i pokazujesz haft swoimi oczami, dlatego tu trafiłam bo mnie zaintrygowałaś :)

      Usuń
    3. Dziękuję. Cieszę się, że mnie rozumiesz:)

      Usuń
  2. świetna poduszka :) może się zainspiruję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, motyw na kartkę jak znalazł. Albo na coś innego.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dlatego wyhaftowałam, mimo oporów do wzorów kwiatowych.

      Usuń
  4. I kuźwa 3 dni zimny obiad ;-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie marudź, co tam obiady- efekt estetyczny w domu, to jest to.

      Usuń
    2. No obiad można sobie odgrzać:)

      Usuń
    3. Marudzi, ale bardzo lubi te moje hafty:)

      Usuń
  5. Kolejny piękny haft! Poducha super!
    Pozdrawiam Ciebie i Pana Marudera:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:0 Pan Maruder kibicuje mi kiedy haftuję, a obiady na haftowaniu nie cierpią.

      Usuń
  6. Piękna podusia. Ja bardzo lubię motywy roślinne :)))
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Nie przepadam, ale mam na tapecie dwa z kwiatami. Na razie w roli ufoków- kiedyś je skończę:)

      Usuń
  7. Piękne prace tworzysz ,ciekawe techniki haftu .Szczególnie podobają mi się ptaki.Bardzo ciekawy blog,chetnie będę zaglądać .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że będziesz mój blog odwiedzać i ciesze się, że podobają Ci się moje prace.

      Usuń
  8. Uwielbiam Twoje hafty , są bardzo w moim guście. Poduszka prezentuje się przecudnie. Pozdrawiam serdecznie 💜💜

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolejny cudny hafcik. Kocham wzory kwiatowe, wszystkie. Hafty w Twoim wykonaniu to istne cudeńka. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Bardzo lubię haftować, a Twoje słowa utwierdzają mnie w tym, że jeszcze się to, co haftuję podoba.

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.