sobota, 12 października 2019

Zielony paw


Poducha, pokazana w poprzednim poście, powstała podczas Mistrzostw Europy w piłce siatkowej męskiej. Tego pawia haftowałam, kibicując sportowcom, startującym w Mistrzostwach Świata w Lekkoatletyce, w Doha. Kolejny haft powstaje podczas Pucharu Świata w siatkówce męskiej. Lubię haftować i przysłuchiwać się komentatorom, relacjonującym zawody oraz mecze z różnych dyscyplin. Opanowałam też nazwiska motocyklistów w MotoGP. Kibicuję koszykarzom, tenisistom i kolarzom. W ogóle w naszym domu przeważają programy sportowe.
Tego pawia nazwałam zielonym, ponieważ cały jest w tonacji zielonej. Kolory dobrałam sama, bo nie znalazłam haftu, odpowiadającego wybranemu przeze mnie wzorowi.

Góra haftu. Sam pawik jest mały i miałam kłopot z haftowaniem oka. Pióra na głowie wyhaftowałam muliną DMC Etoile.

Ogon pawia. Fioletowe elementy haftowałam również muliną DMC Etoile. Trochę widać połyskującą nitkę.

Lewa strona haftu.
Haft oprawiłam w ramko-tamborek. Na  zdjęciu jest oparty o książki, ale dołączył do kolekcji ptaszorów na ścianie.
 Tkanina- kremowa bawełna z domieszką sztucznej nitki,
Nici- mulina DMC, mulina DMC Etoile, mulina Anchor, mulina Ariadna.
Wielkość haftu: 16X13 centymetrów, ramka- średnica 25 centymetrów
Pawia haftowało mi się świetnie. Nie było z nim większych problemów, bo głównie zapełniałam kontury wzoru. Nici też fajnie się układały, a sam haft powstał szybko.
Wzór (https://yadi.sk/a/bc5hNzDE3VrZdR/5af912ee68c89a1a5046f7fa)





















19 komentarzy:

  1. Piękny ten paw ,zasili Twoją kolekcję ptaków.Wiesz Jaskółeczko z Twojej ptaszarni najbardziej podoba mi się mandarynka.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy mandarynce miałam sporo wątpliwości. Nie wiedziałam , jak układać nitki. Myślę, ze krótka nitka podczas wypełniania, zdecydowała o jej urodzie. Haft wygląda jak tkany. Wzór też jest bardzo oryginalny. Bardzo ją lubię :)

      Usuń
  2. Super paw, imponujący ma ogon i wygląda jak bukiet kwiatów ten ogon :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam obawy, co do tych fioletów, ale chyba nieźle to wyszło. Miało być strojnie, jak u pawia, stąd te pobłyski w Etoile.

      Usuń
  3. Wspaniały haft :) Piękną ozdobę na ścianę zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudny paw . Jestem zakochana w Twoich haftach i dokładności wykonania . Ramka w kształcie tamborka to strzał w dziesiątkę. Miłej niedzieli 😊🍄🌿🍁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała kolekcja moich ptaków jest w ramko-tamborkach. Hafty ładnie w nich wygladają i są wygodne do oprawiania.

      Usuń
  5. Bardzo piekny ten paw, i na bogato!
    A najpiekniejsze ma kolory -zielen i turkus to moje ulubione :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam dylemat, bo pawie są różne,ale w ogonach przeważają zielenie, no to zdecydowałam się na różne odcienie zieloności. Następny będzie w innych tonacjach:)

      Usuń
  6. Kolejny piękny hafcik i mistrzowskie wykonanie.
    Oby ta wena Jaskółko trwała długo i cieszyła nasze oczy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ostatnio wena coś strajkuje. Mam dylematy przy wyborze wzoru i rodzaju haftu. Biorę i odkładam, biorę i odkładam, nie potrafię się zdecydować na nowy haft.

      Usuń
  7. Ja niestety nie potrafię oglądać telewizji i wyszywac, a Twoj paw prezentuje sie bardzo ciekawie, muszę kiedyś spróbować oprawić haft z tą ramko-tamborkiem. Gdzie je kupujesz? Jestem też ciekawa jak wykanczasz brzegi haftu w takiej oprawie i jak wygląda tył pracy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie oglądam, słucham. Tylko, jak jest jakaś ciekawa akcja- powtórka, lub starty w LA, to lecę do kompa Jaskóła zobaczyć (nie mamy telewizora). Ramko- tamborki kupuje w pasmanteriach internetowych. To bardzo łatwy sposób oprawiania haftu. Jak taki haft wykończam pokazałam tu http://mojerekoczyny.blogspot.com/2018/10/mandarynka.html
      Powinnam jeszcze całość zasłonić z lewej strony krążkiem papieru, ale nie robię tego, by łatwiej było haft zdjąć i przeprać.

      Usuń
  8. jestem zachwycona, z jaką łatwością przenosisz haft i pięknie dobierasz kolory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Każdy wzór haftuję nico inaczej, staram się wiernie nie ściągać. W każdym chcę mieć coś swojego, osobistego.

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.