poniedziałek, 12 lipca 2021

Kwiatowe czerwcowe biscornu

 


Tym razem chciałam coś kwiatowego na biscornu. W oryginale kwiaty są haftowane ściegiem Lazy Daisy. Ja je wyhaftowałam wstążeczkami 6 mm. Wszystkie kwiaty miały być jednego koloru-niebieskie. Miały współgrać kolorystycznie z ciemnoniebieskimi „obwódkami” wokół nich. Niestety, jak się nie wie, co się ma, to potem wychodzi coś innego niż w zamiarze. Zabrakło mi niebieskiej wstążeczki i musiałam kombinować z innym kolorem. Różowy był by dobry, ale nie miałam wstążeczki o odpowiednim odcieniu do tych błyszczących szlaczków- ten różowy to jakiś taki stary róż, albo wchodzący bardziej w fiolet, trudno do niego coś dobrać. Nie chciałam wprowadzać jeszcze jednej różowości i padło na wstążeczki białe.

Ornament w rogach biscornu i przy kwiatach, haftowany jest jasnozłotą  (jasnokremową?) metalizującą nicią Diamant. Na zdjęciach wygląda ona jak srebrna, ale w oryginale widać, że to jest jasne złoto (krem?). Szkoda, że zdjęcia tak przekłamują kolory. Specjalnie dobrałam taką błyszczącą nitkę, by nie była srebrna.

Wzór na spód biscornu wykombinowałam sama. Tradycyjnie spodobał mi się wzór, do którego nie znalazłam spodu. Kolory też dobierałam sama. 


 
Boki biscornu



 

Zauważyłam, że pod względem wielkości najładniejsze jest biscornu, haftowane na kanwie 16ct o boku 40-50 krzyżyków. Każde powyżej tego jest już trochę za duże. Przynajmniej mnie się takie na 40-50 krzyżyków najbardziej podobają. Muszę spróbować wyhaftować biscornu na kanwie 18ct i jak wtedy będzie wyglądało to o boku na np. 60 krzyżyków. Mniejsze krzyżyki powinny spowodować zmniejszenie się długości boku biscornu. Zobaczymy.

 

Materiały

- tkanina: biała kanwa Aida 16 ct.,

- nici: mulina DMC i Anchor, różowy Metalux, jasnozłoty (jasnokremowy?) Diamant DMC 168, kordonek Snechurka,

- wstążeczka atłasowa 9mm, biała i jasnoniebieska,

- perełki jasnoróżowe z ciemniejszą plamą.

Wymiary: bok kwadratu-7 cm, 44 krzyżyki.

 Miłego dnia

Wzór do haftu znaleziony na Pintereście


 

15 komentarzy:

  1. Świetne ,bardzo ładne biscornu .Z haftem wstążeczkowym jeszcze nie widziałam .Fajnie dobrałaś kolory
    i tą srebrną nitkę Podoba mi się też spód biscornu wyszyte metalizowaną nitką.Powiem tak - podoba mi się jak w swoich pracach komponujesz techniki ,ściegi i kolory nitek.Wszystko u Ciebie wspólgra.Patrząc na Twoje prace zawsze czegoś się nauczę -dzięki.
    A wiesz ,tak mi przyszło do głowy jak by wyglądało biscornu wyszyte na filcu ściegiem płaskim?
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba. Używam metalizowanych nitek w tego typu drobiazgach, bo tu one się sprawdzają. Nadają blasku i wypełniają haft. Planowałam biscornu z filcu. Na filcu dobrze się haftuje, ale muszę znaleźć jakiś fajny wzór. Sporo prac z haftem na filcu mam za sobą. Zobacz na pasek na górze, tam przekierowanie- na Pintereście są serca, zawieszki, gęś haftowana, ptaki. Lubię taki rodzaj "podłoża' do haftu. Haft, złota nitka, koraliki i jest efekt:)

      Usuń
  2. Kolejne śliczne. Uwielbiam haft wstążeczkowy. Pozdrawiam serdecznie 🌞🌞🌞🌞🌞🌞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haft wstążeczkowy jest śliczny. Parę razy próbowałam wstążeczkami haftować proste kwiaty. Podobno najlepiej wychodzą hafty wstążkami jedwabnymi, ale one nie dość, że są drogie, to w naszych sklepach jest ich mały wybór.

      Usuń
  3. I znowu wyszło Ci coś pięknego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny wzór, biscornu prezentuje się wspaniale, a zwłaszcza te kolorki, cudo!
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Maks, dawno Cię nie było. Miło mi, że podoba Ci się moje biscornu. jak było z kolorami, opisałam. Wyhaftowałam dwa niebieskie kwiaty i... porażka, zabrakło mi tasiemki:) Dobrze, że miałam białą.

      Usuń
  5. Kibicuje z zaciekawieniem, jaki motyw mowy wymyślisz. I co potem? Co z nimi robisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiam się nad filcowym biscornu. Składam je do pudełka i jak jest okazja, to daruję na akcje charytatywne. Poszło już dużo moich haftowanych drobiazgów. Tak poszły filcaki, haftowane serca, biscornu, igielniki i różne breloczki. Zawsze ktoś jest w potrzebie. Za darowany pieniążek małe cacko:)

      Usuń
  6. Fajnie wyszło ja też lubie łączyć wstążki, koraliki i krzyżyki, taki mix zawsze daje wspaniałe wyniki, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najfajniej taki mix wychodzi w crazy patchworkach. Mam takiego ufoka w szafie i dojrzewam do próby wyhaftowania na nim kolejnego elementu.

      Usuń
  7. Pięknie wyszło, fajne kolory. :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomysłowe wstążeczkowe kwiatuszki, pięknie wyszło :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.