niedziela, 9 października 2022

Biscornu z muchą

 Ten wzór zaprojektowałam sama. Poszukałam we wzorach znajdujących się w Internecie, odpowiednich do moich zamiarów, mniejszych haftowanych elementów. Najpierw wyhaftowałam środek, potem muchę- celowo nie jest wyhaftowana symetrycznie do boków i środka- ona miała być tak zrobiona, by sprawiała wrażenie, że na hafcie przysiadła. Dohaftowałam symetrycznie elementy ze wzorów blackwork.

Potem zrobiłam złoty haft w rogach oraz wzdłuż boków.

W rezultacie wyszły takie hafty.

Góra biscornu

Spód biscornu


 

Mucha



Biscornu gotowe- góra.

Spód biscornu
Boki



Materiały:

- tkanina: biała Aida 16ct.

- nici: mulina DMC Multicolor, mulina DMC, złote nici DMC Diamand

- koraliki

Wielkość: 7cmX7 cm.





15 komentarzy:

  1. Świetnie wykombinowałaś ten wzór i wyszedł śliczny igielnik. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę było myślenia. Mucha miała być wyeksponowana. No i chciałam bardziej ozdobne, stąd ta złota nić.

      Usuń
  2. Biscornu z muchą rewelacyjne ! Podziwiam Cię za tą metalizowaną nic.Świetne wzory wykorzystujesz na igielniczki.
    Pozdrawiam ciepło
    U haftowej baby trwa wyzwanie jesienne,może zainteresuje Cię wzór bo ściegów nie musisz się uczyć
    https://landing.mailerlite.com/webforms/landing/c0f5k6

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Metalizowaną nicią trochę trudniej haftować, ale jak już opanowałam, to dosyć szybko poszło. Najgorsze nawlekanie nici całej, nie podzielonej. Każda pojedyncza nitka się rozłazi, nim do ucha igły wejdzie.
      Dziękuję za namiary, ale nie skorzystam. Postanowiłam, że nie będę brała udziału w zabawach hafciarskich. A ta pani robi na zabawie interes, co jej wolno, ale mnie raczej odrzuca, bo co to za zabawa, kiedy zaleca ci się kupno zestawu we własnym sklepie? Ale biznes is biznes i ja to rozumiem.
      Męczę pszczołę ostatnią i nie chce mi się!!!!!!
      To biscornu zrobiłam w lipcu:) Dopiero teraz mogłam go pokazać, bo te z zabawy zajęły jego miejsce w kolejce.

      Usuń
  3. Brawo za projekt! Bardzo ładny, też lubię czasem takie robić tylko nie wiem jak przenieść na program graficzny...Twoje biscornu jest śliczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Program graficzny? Nie mam takiego- sama sobie kombinuję, bo jak mnie już znasz, to ja muszę, no po prostu muszę coś mojego "wsadzić' w gotowca.
      Biorę wzory, liczę krzyżyki, a potem wkurzam się, jak coś nie pójdzie tak, jak trzeba. Jednak z każdej sytuacji jest wyjście, a ja nie mam napinki, by wyszedł ideał.

      Usuń
  4. Nawet nie śmiem wdawać się w dyskusję takich znawczyń jak Ty i koleżanki powyżej. Więc czytam tylko komentarze. Ale rozglądam się. To co widzę zachwyca mnie, ale słowo >zachwyt< nie oddaje tego co czuję na widok Twoich prac. Mucha powala. Jest wykonana tak pod linijkę, że sama linijka płonie ze wstydu. Teraz tyle, na więcej musisz dać mi więcej czasu, na ochłonięcie i na zebranie myśli. I skąd nazwa biscornu? I do rzeczy, mam prośbę - absolutnie wszystko mi się podoba, ale czy pozwolisz na to, by dwie wybrane Twoje prace znalazły się u mnie na blogu? Na pewno zauważyłaś, że mam blogową Galerię obrazów, które lubię. Tak samo chciałabym pokazywać u siebie prace takie jak Twoje i nie tylko. Na początek chodzi o Żurawia w stylu XIE YI i o Koguta II. Ten kącik zatytułowałabym - Prace Jaskółki. Co Ty na TO?
    Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... albo Jaskółkowe rękoczyny...

      Usuń
    2. No dzięki, uśmiecham się:):) Co to biscornu- wytłumaczenie jest w jednym z postów w zakładce biscornu. Taki drobiazg, igielnik, zszywany w charakterystyczny sposób. Biscornu to moje wariactwo tak samo, jak berlingoty i inne drobiazgi.
      Mucha haftowana według wzoru- akurat haft krzyżykowy jest dosyć prosty, trzymasz się schematu haftując krzyżyki. Ale ja krzyżykami szybko się nudzę i wtedy haftuję różnymi ściegami hafty płaskie.
      Jeżeli masz na swoim blogu takie miejsce, to proszę bardzo, wklej moje hafty. Ale to nie wszystko, w postach jest ich dużo więcej i są niemniej fajne od tych na pasku:) że się pochwalę:):):)

      Usuń
    3. No to bardzo się cieszę, że wyrażasz zgodę. Na początek więc umieszczę te dwa wymienione hafty, a potem będę się z Tobą konsultować, który następny. OK? Przyznam, że nie mogłam się doczekać na odpowiedź. Pędzę teraz zrobić co trzeba. Wpadnij za jakiś czas i oceń. Twoje prace będą tuż za moją Galerią. I jednak nazwę Twój kącik - Jaskółkowe rękoczyny.
      Pa... lecę... bo robota czeka...

      Usuń
    4. :):):):)Ok, pójdę zobaczyć, ale wiem, że będzie super:)

      Usuń
  5. Wspaniały pomysł na biscornu z muchą, dobrany schemat i pięknie wyhaftowany. Zazdroszczę, że potrafisz sama wymyślić wzór :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Najpierw znajduję fragment, który mi się bardzo podoba, a potem dorabiam resztę. Nie zawsze idzie dobrze. Niektóre hafty są rozpoczęte i czekają na pomysł.

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.