niedziela, 11 listopada 2018

Między ptakiem a ptakiem.

Zanim zdecydowałam się, jakiego następnego ptaszora wyhaftować, zrobiłam dwie zawieszki i dwa biscornu. Trochę krzyżyka, trochę haftu blackwork.
Obie zawieszki są w tej samej tonacji- fioletowo-zielono-złotej ( na pierwszym zdjęciu są kolory prawdziwe)


Razem
Kanwa Aida 16ct, kremowa
Nici: mulina DMC Etoile, Diamant DMC jasnozłote ( na drugiej zawieszce lepiej je widać);
Chwosty: kordonek Tulip firmy YarnArt oraz koraliki szklane.
Mulina DMC Etoile pobłyskuje lekko, kiedy przypatrzymy się zawieszkom z bliska. Nadal jestem lekko zawiedziona- efekt błysków jest słaby.
Biscornu niebieskie
Biscornu czerwone
To biscornu ma złoty haft w środku

Tkanina: kanwa Aida 16ct. kremowa
Nici: nici do haftu maszynowego (sztuczny jedwab)- różowe i niebieskie, IRIS firmy Ariadna- kolor złoty, YABALI- kolor czerwony i zielony, nici metalizowane Metalux- małe niebieskie krzyżyki w pierwszym biscornu.
Oba biscornu zdobione są koralikami szklanymi.
Bardzo dobrze haftuje się sztucznym jedwabiem do haftu maszynowego, ale trzeba brać podwójną nić, bo jest ona bardzo cieniutka. Trzeba również haftować krótkimi odcinakami tej nici.

Uprzedzam pytanie Anabell- bzdurki robię na kiermasz- cel charytatywny
Udało mi się odnaleźć na Pintereście jeden wzór
Na niebieskim nie robiłam obwódek wokół gwiazdek. Dołożyłam za to krzyżyki wzdłuż ramion "gwiazdy".

14 komentarzy:

  1. Przepiękna praca! Właśnie odkryłam Pani bloga i Pani prace, są naprawdę piękne! Jestem pod ogromnym wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zapraszam do bywania u mnie. Zawsze coś się znajdzie do pokazania:)

      Usuń
  2. Bardzo ładne prace jestem pod ogromnym wrażeniem Bajka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zdjęcia, jak zawsze, do niczego. W realu te drobiazgi są o wiele ładniejsze.

      Usuń
  3. Cudne. Jak ja KOCHAM tutaj bywać. Czy można skorzystać z wzorku?. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że lubisz:):):) Wzorek specjalnie wkleiłam, bo ładny i szybko się haftuje. Szkoda, że nie odnalazłam pozostałych. Jeszce spróbuję poszukać.

      Usuń
  4. Śliczne. Na pewno znajdą nabywców.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To na kiermasz dobroczynny. Mam nadzieję, że ktoś je zechce:)

      Usuń
  5. sliczne zawieszki... marzą mi się takie, świąteczne na własną choinkę ale cóż... szewc bez butów chodzi
    pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A przecież robisz bardzo ładne rzeczy. Może jednak uda Ci się zrobić maleńkie co nieco na choinkę?

      Usuń
  6. Piękne prace i jaki wspaniały cel, życzę wielu nabywców:) pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Mam nadzieję, że wszystkie drobiazgi znajdą amatorów.

      Usuń
  7. Bardzo ładne drobiazgi i nie mam wątpliwości, że znajdą nabywców. Mam nadzieje, że zamieścisz reportaż z kiermaszu.
    Robisz bardzo ładne chwościki. Moje chwosty przypominają miotłę Baby Jagi, w którą (miotłę) piorun strzelił.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te chwościki też przypominają miotłę. Znam sposób na równe obcięcie dołu, ale jakoś zawsze poprzestaję na równaniu nożyczkami.

      Bierzesz chwościk i kładziesz na desce do krojenia, wyrównujesz pieczołowicie końcówki :):):):), przykładasz na chwościk deseczkę, tekturkę- no coś sztywnego i tniesz nitki,bardzo ostrym narzędziem, wzdłuż ścianki.

      Jak się uda, to napiszę:)

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.