sobota, 15 września 2018

Ptaszydło w stylu jakobińskim- poducha.

 Poducha w stylu jakobińskim. O hafcie jakobińskim pisałam TU. Moje hafty w tym stylu, nie są haftami wełną i nie są w pełni haftami jakobińskimi. One są raczej stylizowane na ten rodzaj haftu. W hafcie jakobińskim podobają mi się hafciarskie "wariacje", jakimi wypełnione są elementy wzoru- gwiazdki, kółka, krzyżyki itp. Całość jest niesamowicie bogata, dopracowana. Na "zachodzie" można kupić gotowe wzory w tym stylu, ze wszystkimi drobnymi szczegółami. Ja musiałam posiłkować się swoją "twórczością"- nanosić linie, gwiazdki itp.
Główny bohater haftu- stylizowany ptaszor. W hafcie jakobińskim ptaki i inne zwierzęta bardzo często są motywem wiodącym, ozdobionym bajkową roślinnością- kwiatami, liśćmi, fantazyjnymi łodygami.

Niebieskie kwiaty i fantazyjne liście. Środek liścia haftowany ściegiem "Janina". Liść dodatkowo ozdobiony "oczkami"- ścieg  Lazy Daisy.
Dzwonki ozdobiłam bardziej- w środku kratki pętelka francuska, a przecięcia kratek zdobią krzyżyki. Płatki zaakcentowane "kreseczkami".
Łodyga wyhaftowana jest kilkoma ściegami- łańcuszkiem, sznureczkiem, "Janiną", w kilku odcieniach koloru oliwkowego.
Ten kwiat, w hafcie, stanowi przeciwwagę do ptaka- duży element bogato zdobiony. Aby kwiat był bardziej "barokowy", użyłam nici Anchor "Koloris" i DMC "Variations",
Cała poducha z pełnym haftem.  Gotowy haft, który jest na szarym lnie, obszyłam lnianą tkaniną z kwiatowym nadrukiem w stylu jakobińskim.
Wielkość poduchy 40X40 cm.

15 komentarzy:

  1. Bardzo piękna poduszka, dzieło sztuki. <3 Poduszka z duszą, dodająca niepowtarzalny klimat wnętrzu. Mega mi się podoba, jesteś mistrzynią. <3 Uściski serdecznie. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ją lubię i często właśnie ją, przy zmianie poszewek, wybieram. Haft jest stosunkowo prosty i dobrze się go robiło.

      Usuń
  2. Super!!! Świetnie wyszła!!!
    W Polsce jest tylko wełna do haftowania firmy Anchor, ale ma duży "feler"- nie można rozdzielić nitki,a całą grubością nitki nie wszystko da się wyhaftować. Osobiście wolę haftować muliną. Ale jest też mulina matowa, bez połysku i z powodzeniem może udawać wełenkę.
    Miłego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrzyłam na tę wełnę. To wełna gobelinowa? Boję się, że będzie za gruba. No i te wzory są mniejsze niż oryginalne, a mnie się nie chce dzielić ich i powiększać. myślę, że mulina też dobrze wygląda.

      Usuń
  3. Podusia jak malowana! W sam raz do przeganiana jesiennych smuteczkow :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolorowa to i smutki odgania, ale ja lubię jesień właśnie za jej kolory i raczej mi nie jest smutno teraz:)

      Usuń
  4. Jeśli uważasz ,że słowo *jakobińskie* to lekkie nadużycie, to nazwij ten rodzaj haftem *jaskółkowskim*.
    Może to i dobrze ,że u nas nie ma gotowych zestawów do tego typu prac?
    Kreatywne Jaskółki coś wymyślą i wyjaskółkują tę jedyną, niepowtarzalną ,(unikalną )rzecz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haft jaskółkowski:):):):) świetne:):):) No staram się, staram, a nowatorskie rzeczy jaskółkowskie powstają głównie z niecierpliwości. Zaczynam i już natychmiast chciałabym zobaczyć efekt końcowy:) Bardzo muszę się pilnować, by zrobić w miarę starannie i to, co ma być zrobione.

      Usuń
  5. Świetny haft, w ogóle Twoje prace są niesamowicie ciekawe i takie ekspresyjne. Dziękuję Ci Jaskółko za komentarz pod moim ostatnim postem i pragnę z całego serca zaprosić Cię do nowego miejsca.
    https://jatygrysica.blogspot.com/
    To blog który założyłam przed chwilą. O tym co pisałam ostatnio. Stworzyła na to nową przestrzeń. I tylko na to na razie. Będę szczęśliwa jeśli mnie odwiedzisz i czasem wesprzesz jakimś mądrym słowem. Soją obecnością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie na nowy blog. Chętnie zajrzę:)Myślę, że to dobry pomysł, by rozdzielić tematykę. Też tak zrobiłam. Ten jest robótkowy, "Jaskółka"- ogólny. Chętnie poczytam i w razie czego spróbuję podtrzymać na duchu:)

      Usuń
  6. Ta poduszka też bardzo mi sie podoba, ma niesamowity haft i urok, ukradnie Ci 😂

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.