sobota, 8 czerwca 2019

Nowy haft rococo


Kolejny haft ściegami rococo (haft brazylijski). 



Tym razem  zrobiłam owijki i narzuty nićmi  TULIP firmy Yarn Art. Nici te mają grubość, mniej więcej, kordonku 8. Są śliskie i ślicznie błyszczące. Jednak jako owijka już tak bardzo nie błyszczą. Zasada jest taka- im cieńsze nici, tym więcej trzeba nawinąć nawojów (Bullion Stitch) lub zrobić narzutów w ściegu Cast- On (płatki w niebieskim kwiatku).
Dla chcących nauczyć się tego, w sumie, prostego ściegu- wideo

I tak:
- nawijka (Bullion Stitch) nicią różową- 60 nawojów,
- nawijka (Bullion Stitch) nicią jasnoniebieską- 50 nawojów,
- płatki niebieskie- ścieg Cast-On- 40 narzutów,
- pręciki (Bullion Stitch) ciemnoniebieskie: 50 i 40 narzutów muliną DMC  (dwie nitki).

Taka liczba nawojów, czy narzutów jest dosyć uciążliwa, bo bardzo ciężko jest przesunąć igłę przez nie.  Ale trening czyni mistrza. Zauważyłam, że coraz lepiej mi to idzie. Wprawdzie nie jest to jeszcze cud-miód, niemniej  ja już zauważyłam dosyć spory postęp. Pewnie po zrobieniu około stu, tego typu, haftów, dojdę do takiej wprawy i takich efektów, jakie mają panie instruktorki, uczące tych ściegów na filmach.

Pozostałe ściegi to:
- French Knots: białe pętelki wzdłuż łodyżek i różowe w środku niebieskiego kwiatka
- Couching stitch: jasnozielone i ciemnozielone łodyżki
- Fastryga: ciemnozielone łodyżki,
- Bullion Stitch: ciemnoniebieskie „pręciki”, różowe oraz jasnoniebieskie płatki w mniejszych „kwiatach”.
Haft ozdobiłam malutkimi perełkami w środku niebieskiego kwiatka i dużymi perełkami u nasady owijek.

Ja wiem, że niektórych mogą znudzić opisy techniczne, ale dla tych, którzy chcą spróbować haftu rococo, mogą się przydać.
Najbardziej brakuje mi właśnie takich danych. Są panie, które pokazują materiały potrzebne do haftu, nici, tkaninę, igły, ale większość z nich na tym kończy. Ile nitek tych nici, jak gruba ma być igła, jaka tkanina jest najlepsza, tego najczęściej trzeba się domyślić, obserwując tutek, albo uczyć się na własnych błędach. Oglądając tutoriale, trudno też wyczuć, jakiej wielkości jest dany haft. Uczę się tego, porównując wielkość dłoni lub palca instruktorki do elementów  we wzorze. Wzór też często jest podany bez wymiarów. Jak jest za duży, to może nie udać się z doborem nici i z małym jest to samo. Liczbę nawojów i  narzutów przetestowałam na tym hafcie sama. Tak długo prułam, aż w końcu trafiłam.
Wykorzystałam wzór- górny rząd, środkowy.
 Wzór wzięłam ze strony:http://gallery.ru/watch?a=3hQ-hTz0

14 komentarzy:

  1. Cudowny , spróbuję wyhaftować centralny kwiatek . Bardzo lubię Twoje hafty i posty ze wskazówkami technicznymi , dziękuję 😊 Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj muliną, powinno się lepiej haftować, bo ona się tak nie ślizga na igle. To jest proste, niemniej trzeba samemu zobaczyć, gdzie tkwią tzw. pułapki, bo jednak są.

      Usuń
  2. Bardzo miły dla oka haft i nikt by nie pomyślał że tak pracochłonny. Kiedyś próbowałam się w to bawić,ale szybko mi się znudziło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się szybko haftuje pod warunkiem, że masz już opanowaną technikę i wiesz, jaki ma być materiał. Chyba się nie znudzę, jest mnóstwo fajnych wzorów i mam ochotę nauczyć się nowych ściegów do nich. Moim problemem jest raczej zastosowanie takiego haftu.

      Usuń
  3. A ja lubie czytać Twoje techniczne opisy :) może kiedyś spróbuje, bo mi się coraz bardziej podoba u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbować warto, zawsze to coś nowego, innego. Te opisy to również porządkowanie mojej wiedzy. Oznaczam licznymi etykietami taki post i potem łatwiej mi coś znaleźć- taki gotowiec bez ponownego szukania w Necie.

      Usuń
  4. piękna praca! Blog dodaję do ulubionych, prace po prawej stronie bloga, mnie zachwyciły i dziękuję za filmy tutorialowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło. Mam nadzieję, ze następne moje prace również Ci się spodobają:)

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.