piątek, 9 września 2022

Nowe zawieszki i wprawki hafciarskie

Najpierw robiłam wprawki w ściegach Needlepoint i Hardanger.



 


Potem zrobiłam pierwsze biscornu tymi ściegami TU

Następne są dwie zawieszki wykonane tym haftem

Haftowane przody zawieszek

 

I gotowe zawieszki


Ta zawieszka jest zszywana klasycznie- przód oraz tył z kanwy i zszycie na bokach, jak w biscornu. Ozdobiłam ją kupionym chwościkiem biżuteryjnym.

Z tą zawieszka miałam kłopot. Wyhaftowana jest na monokanwie, co dla mnie jest nowością w zszywaniu takich drobiazgów, a w dodatku zostawiłam sobie zbyt mało kanwy na brzegach. Podkleiłam, zatem, haft białym filcem. Haft ozdobiłam koralikami, a zawieszkę koralikiem- wisiorkiem.

Trzecia zawieszka to już wyższa szkoła jazdy w zszywaniu. Do jej wykonania potrzebowałam dwie, jednakowych rozmiarów, haftowane części. To muszą być kwadraty o takich samych długościach boków.


 Zszywamy tak:

- najpierw zszywamy w jednym kwadracie dwa sąsiadujące boki- powstanie nam "trójkąt" (taki otwarty górą rożek),

- tak  samo zszywamy drugi kwadrat  (mamy teraz dwa rożki)

- rożki przykładamy do siebie tak, by szwy były po dwóch stronach zawieszki

- zszywamy "na okrągło" razem rożki, zostawiając miejsce  na wypełnienie

- wypełniamy zawieszkę i zszywamy do końca.

Problem z tego typu zawieszkami polega na trudności w zszywaniu części. Im mniejsze kwadraty, tym trudniej zszyć  "rożki" w zawieszkę. 


Dlatego ta moja pierwsza zawieszka tego typu nie jest elegancka. Kwadraty naprawdę były maleńkie- zawieszka ma 5,5 centymetra wysokości. Jednak nauczyłam się czegoś nowego przy jej wykonywaniu i to sobie cenię.




12 komentarzy:

  1. Trochę się namęczyłaś, ale było warto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Namęczyłam się i teraz wiem, że następna będzie większa.

      Usuń
  2. Bardzo ciekawa ta zawieszka ale zszywanie skomplikowane. Świetnie Ci to idzie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak będzie większa i nabiorę wprawy, to pewnie coś fajniejszego wyjdzie:). To zszywanie jest o tyle skomplikowane, że trzeba takie tyci, tyci w palcach utrzymać i szew równy zrobić.

      Usuń
  3. Śliczne wszystkie zawieszki. Podziwiam , że próbujesz nowości. Miłego weekendu 🌺🥰🥰🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię nowości- pokonywanie trudności, a potem wynik:). No i uczę się nowego:)

      Usuń
  4. Świetne zawieszki 🙂
    My mamy taką od Ciebie przy kluczach od ganku ,sprawdza się w praktyce świetnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawieszkę ode mnie? Jaką? Grunt, że się sprawdza:)

      Usuń
  5. Śliczne hafciki wprawkowe i śliczne zawieszki. :)
    Ostatnia z zawieszek jest rewelacyjna i brawo za trud - opłacił się. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Taką jak ta ostatni, czyli kryształek, zrobię, ale już większą:)

      Usuń
  6. Niesamowite. Nawet nie przypuszczałam, że jest tyle różnych, różniastych ściegów! Niezwykłe. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, a każdy ścieg jest piękny, razem stosowane są bardzo efektowne.

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.